MenuX
identiteitgedrevencreativiteit

Klant: Luxlight

Luxlight laat je stralen

Luxlight is een producent van lichtstraten, gevestigd in de Brabantse Kempen. Ze leveren aan de particulieren en aan de zakelijke markt. Oprichter Pieter Bax is het bedrijf in 2002 gestart. Inmiddels is Luxlight uitgegroeid tot een toonaangevende speler in Nederland en België. Het licht waarmee Pieter het bedrijf in 2002 tot leven bracht, schijnt als nooit tevoren door het hele bedrijf. Sterker nog, het is de basis geworden van wat ze vandaag de dag doen. Dit licht, gedreven op Pieters’ Kempische identiteit, is kenmerkend voor hoe ze bij Luxlight met elkaar omgaan. Bekeken door een prisma, ontbloot het zijn belangrijkste overtuiging: Je kunt pas goed zijn voor jezelf als je goed bent voor een ander. Juist in deze zin schuilt de ware betekenis van het merk Luxlight. Goed zijn voor een ‘ander’. Daarom zetten ze de mens centraal bij alles wat ze doen. Dat zie je terug in hun producten, service en bedrijfsvoering.

Deze merkkracht hebben we vertaald naar het koersbepalende idee: Luxlight laat je stralen. Hiermee slaan we de brug tussen het functionele voordeel van daglicht (het maakt je gezonder, gelukkiger, productiever en meer verbonden met de natuur) en het emotionele voordeel van Luxlight: goed zijn voor een ander. Wat zich in de praktijk vertaald naar maximale ontzorging, begeleiding en service.

Vanuit het identiteit gedreven idee ‘Luxlight laat je stralen’ start alles. Van website tot productbrochures en van intern ontwikkelprogramma voor medewerkers tot service policy van de afdeling customer support.

Diensten MerkkoersMerkidentiteitMerkactivatie