Case

Wijnen

Wijnen. Wij gaan ervoor!

 

Wijnen, een grote speler in de Zuid-Nederlandse bouwsector heeft ons gevraagd richting te geven aan hun employer branding. Net als bijna elk ander bedrijf in de bouwsector zijn ze voortdurend op zoek naar goede mensen. Echter, het behoud van je medewerkers is zeker zo belangrijk. Dat vereist een sterk employer brand. Een werkgeversmerk waar mensen zich mee kunnen identificeren. Daarom bedachten we een guiding idea dat is gedreven op de ware identiteit van Wijnen. In de strategiefase ontdekte we dat het DNA van Wijnen het beste te omschrijven is als: ‘work hard, play hard’. Werkelijk alles bij Wijnen draait om passie, ambitie en ‘eagerness’. Ze willen het allerbeste voor hun opdrachtgevers. Daarom bijten ze zich helemaal vast in hun projecten. Dat kunnen ze ook doordat hun organisatie hier helemaal op ingericht is. Full service met een hele efficiënte procesgang. Binnen hun familiecultuur heerst een echte samenwerkersmentaliteit. Het is dan ook geen toeval dat ze het ‘WIJ-gevoel’ accentueren in hun logo.

Het idee

Om de energie van Wijnen vorm te geven bedachten we het merkthema: ‘Wij gaan ervoor!’ Een identiteit gedreven idee dat het DNA van Wijnen haarfijn blootlegt. Vanuit daar hebben we de corporate website vernieuwd en ontwikkelden we een energieke wervingscampagne om gelijkgestemde vakbroeders aan te trekken.

Diensten:

  • Merkidentiteit
  • Merkdesign
  • Employer brand
  • Groei