The Three Rules
Voor het eerst ter wereld bundelen drie trappisten hun krachten om samen één bier te brouwen. Maar wat maakt een trappist nu een trappist? Bijna niemand weet het.
Het idee
Dat bracht ons op het idee om met deze bijzondere collaboration tussen La Trappe, Tynt Meadow en Zundert Trappist, een ode te brengen aan het belangrijkste verschil tussen een trappist en conventioneel abdijbier. Daarom maakten we van het medium de message. We bedachten de naam: ‘Three Rules’ of Authentic Trappist.
Immers een Trappist moet voldoen aan drie strikte regels van authenticiteit. Dat betekent in het kort dat één: het product moet worden vervaardigd binnen de muren van een trappistenabdij, twee: het moet worden gebrouwen onder toezicht van monniken en drie: dat een deel van de opbrengst naar goede doelen gaat. Deze regels vormen dan ook niet alleen de grondslag van hun bier, ze vormen de basis van hun bestaan.
Met dit unieke product, een online campagne en diverse on trade middelen creëerden we een flinke spin-off. Zo activeerden we niet alleen de communities van de drie trappistenbrouwers, maar bereikten we in een relatief korte campagneduur ook heel veel bierliefhebbers in de horeca en retail.
Het resultaat:
- (Inter)nationale aandacht in bier community
- 8.000+ unieke bezoekers op landingspage
- 1.208.052 bierliefhebbers bereikt
- 12.395 check-ins op Untappd
- 3,80 overall Untappd rating
Diensten
- Merkactivatie
